Trishna – filmivaataja muljeid

220px-TrishnaPoster

Trishna, draama, 2011. a, UK, režissöör Michael Winterbottom

Filmi stsenaarium on Thomas Hardy romaani Tess of the d’Urbervilles: a pure woman mugandatud adaptsioon. Sellele faktile ei pöörakski rohkem tähelepanu, kui ei märkaks, et Thomas Hardy teoste põhjal on Michael Winterbottom juba varem filme vändanud: Jude ja the Claim. Ma olen tänaseni ainult üht Hardy romaani lugenud (Casterbridge’i linnapea elu ja surm: lugu ühest kindlameelsest mehest) ning Winterbottomi välja valitud kolme loen loodetavasti tulevikus.Raamatupõhine töötamine filmide tegemisel on vägagi loogiline.Iseendast headest romaanidest ja üleüldse köitvatest raamatutest tulevad tihtilugu head filmid.

Pärast treileri vaatamist mõtlesin, et filmis näidatakse India maaelu ning indialaste põliseid elukombeid. Ei midagi sinnapoolegi. Väga kaasaegne ning läänelik film. Filmi problemaatika on eluline ning igipõline, millest ei saa ei üle ega ümber ükskõik mis maailmajaos ka meie käesoleval sajandil. Teatud asjad lihtsalt ei kao kuhugi. Niikaua kui on olemas inimene, on ka olemas need probleemid: inimeste üksteise ärakasutamine, inimeste rumalus, inimeste julmus, inimeste rikkus ja vaesus jne.

Freida Pinto mängib peategelast Trishna’t (umbes 20-aastane noor), kes elab oma paljude õdede-vendadega kusagil Rājasthān‘i osariigi maakolkas. Pärast autoõnnetust jääb tema isa haigena koju ning Trishna on sunnitud vanima lapsena tööd otsima. Ta tutvub juhuslikult ühe rikka hotelliketi omaniku pojaga – Jay’ga (Riz Ahmed), kes on üles kasvanud Inglismaal ning hindi keelt ei räägi. See pakub Trishnale tööd isa hotellis. Alguses näib Jay viisakas ja aupaklik Trishna suhtes. Ta on ju ka Inglismaal hea kasvatuse saanud – tema heades kavatsustes ei ole Trishnal põhjust kahelda. Siis aga vähehaaval muutub paljugi. Peagi läheb Trishna Jayga Mumbaisse kaasa, kus nad elavad koos ning suhtlevad teiste noortega, kes tegelevad tantsu- ja filmikunstiga. Mumbai on paljude võimaluste miljonilinn ning arvaks, et seal ometi võtaks Trishna midagi iseseisvalt ette ning saaks jalad alla, aga… Trishna elus on mitu pöördelist momenti, mil ta teeb omad valikud – üks vale valik teise järel. Siis ta aga ei tee millegipärast oma vigadest õigeid järeldusi, vaid läheb hoopis rumala meeleheite teed…

Advertisements
This entry was posted in Film, filmivaataja muljeid, Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s