Мэри Поппинс, до свидания! – filmivaataja muljeid

Head aega, Mary Poppins! Mosfilm 1983, režissöör Leonid Kvinikhidze

Täna meenutan nostalgiliselt üht lapsepõlve filmi. Kui ma väike olin, oli minu esimene Mary Poppins filmist Мэри Поппинс, до свидания! Teda mängis Natalya Andreychenko. Mäletan, et armastasin seda filmi. Eriti meeldisid mulle laulud – lapsena ma muidugi ei teadnud, et filmis Mary Poppins ise ei laulnud, või õigemini tema laulmist dubleeriti laulja Tatyana Voronina lauluhäälega.

Oli nõukogude aeg ning mõistagi tehti kõik ümber nii nagu ideoloogiliselt õigeks peeti. Nii on ka nõukogude Mary Poppins täiesti midagi muud võrreldes raamatu originaalse Mary Poppinsiga. Teksti osas ei saa alati teatud stseenide otstarbest aru. Film on mõttetult pikk ning paljugi oleks võinud vabalt olla välja lõigatud. Julie Andrews’i Mary Poppins (USA 1964) oli ka väsitavalt pikk film – selles osas on kahel filmil midagi ühist.

Näitlejatest huvitavat nii palju, et filmis mängis kaasa ka eesti näitleja Lembit Ulfsak, kes kehastas poeeti ja lauljat Robertson’i. Ning tüdrukut Jane’i mängis Anna Plisetskaya, kellest sai hiljem baleriin. Anna Plisetskaya tädi on muide ei keegi muu kui kuulus baleriin Maya Plisetskaya. Natalya Andreychenko oli aastatel 1985-2005 abielus Austria režisööriga Maximilian Schell, kellega neil on ühine tütar Anastasia Schell.

Paar päeva tagasi nägin Natalya Andreychenko’t ühes vene telekanali saates, milles ta rääkis oma elust, ning kuigi mulle ta nimi meelde ei tulnud, kui ma teda nägin, olin veendunud, et tema oligi vene Mary Poppins, keda ma lapsepõlvest mäletasin. Tuligi välja, et tema see oligi. Telesaate pärast mulle meenuski see vana vene film – Мэри Поппинс, до свидания!

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

