Sõjahobune ehk War Horse by Steven Spielberg – filmivaataja elamusi

War Horse

Sõjahobune, draama, USA 2011, režissöör Steven Spielberg

Juunikuises Jimmy Falloni staaridesaates „The Tonight show” rääkis Tom Cruise oma uut SCI-FI filmi promodes, et ta vaatab iga päev ühe filmi. Imestasin, et kuidas nii hõivatud inimesel selleks aega jätkub. Ise vaatan ühe filmi päevas, kui olen puhkusel, või on tööl parasjagu kergem periood. Ju siis ei ole Tomil see tööelu ka nii tihe midagi – staaride värk: millal ja kui palju teeb, otsustab ise. Mina olen sel nädalalgi vaadanud igal õhtul ühe filmi, kuid nii head filmi, mis inspireeriks sellest kirjutama, kahjuks ei näinud. Nädalavahetusel aga plaanin teist korda vaadata filmi, mis mulle sügava mulje jättis ning millest seekord värskelt vaadatuna kindlasti kirjutada tahan. Kindel märk, et film meeldib, ning tegu on vähemalt minu jaoks hea filmiga (maitse üle ju ei vaielda) :), ongi see, et mingit filmi teist korda algusest lõpuni vaadata tahan. Aga sellest filmist kirjutan peatselt.

Täna, Balti keti 25. aastapäeva puhul sobib hästi rääkida sõjateemalisest filmist. Kuigi 23. augustil 1989. aastal toimunud Balti kett oli rahumeelne aktsioon, siis poliitiliselt oli ta Nõukogude Venemaale ja kogu maailmale mõeldud protestisõnum: 50 aasta eest venelaste ja sakslaste vahel sõlmitud salaprotokollidega Molotov-Ribbentropi pakt ning sellele järgnenud Balti riikide sõjaline annekteerimine nõukogude võimu poolt oli inimsusevastane kuritegu.

Tavaliselt ma sõjafilme ei vaata, eriti neid, milles põhitegevus toimub rindel. Filmi War Horse ei jõudnud ma samal põhjusel kinno vaatama. Kui ma teda siis hiljem juhuslikult nägin, olin ma pisarateni liigutatud. Meenub, et üks teine film, milles hobune samuti üks põhikangelasi oli, oli mind samuti liigutanud – Robert Redfordiga peaosas The Horse Whisperer (1998). Inimeste pärast kannatavad loomad on nii abitud ning nende kannatusi on ränk pealt vaadata.

Tagasi filmi juurde. War Horse on briti kirjaniku Michael Morpurgo samanimelise romaani järgi tehtud film, milles tegevustik toimub I maailmasõja päevil. Talunik Ted Narracott (Peter Mullan) ostab endale rumalast uhkusest enampakkumisega ülejõukäiva kalli puhtatõulise ratsahobuse, kuigi tal oli vaja talutööde jaoks tavalist tööhobust. Tema poeg Albert (Jeremy Irvine) õpetab hobuse adra ees käima, kuigi keegi külas ei uskunud, et ratsahobune selleks võimeline on. Siis aga algab sõda ning isa müüb poja teadmata hobuse briti ratsaväele. Alberti süda on murtud ning ta läheb hobusele sõjaväkke järgi… Mis edasi saab, näete juba filmist. Film on hea. Steven Spielberg on teada-tuntud heade filmide tegemise poolest. Ja selleski filmis ei tule kellelgi pettuda. Häid elamusi!

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

