Suffragette – Sarah Gavron movie

suffragette

Suffragette

Draama, UK 2015, 106 minutit

Mul on heameel tõdeda, et Suffragette‘i näol on valminud järjekordselt üks tõeliselt hea film, mida ka minul eile näha õnnestus. Täna kaks aastat tagasi alustasin ma WordPressi blogi pidamist ning tänane blogi sissekanne on justkui pidulik tähistamine 🙂 Ma vaatan iga nädal kordades rohkem filme, kui ma jõuan ja soovin neist kirjutada. Esiteks olen ma teinud valiku kirjutada ainult õnnestunud filmidest (vähemalt on nad seda minu silmis) ja teiseks peavad need filmid mind inspireerima kirjutama.

Carey Mulligani kehastatud Maud Watts kaasatakse juhuse tahtel naisaktivistide sekka, kes Londonis Parlamendi ees piketeerivad ja erinevate provokatsiooniaktidega tähelepanu püüavad saavutada. Nende nõudmistele anda hääletamisõigused kõigile naissoost isikutele vaadatakse ülevalt alla ning eiratakse süsteemselt. Demonstreerivaid naisi peksavad politseinikud lausa nuiadega ja kõige agaramaid aktiviste pistetakse vanglassegi. Olukord on meeltheitmapanev. Naisi koheldakse kui alamat klassi kodanikke, “kellel ei ole hääleõigust vaja, sest neid esindavad ju nende mehed – isad, vennad ja abikaasad”. Siin ma parafraseerisin tegelaskuju Inspektor Steedi, keda mängib Brendan Gleeson.

Tänapäeval on meie jaoks (naised Euroopas ja paljudes teistes maades) õigus hääletada kui kõige tavalisem kodaniku vaba tahte väljenduse vorm. Samas naiste õigus hääletada pole nii igivana, kui võiks arvata. Paljudes Euroopa maades anti naistele õigus hääletamiseks alles pärast teist maailmasõda… Seejuures Šveitsis tuli see õigus alles 1974. aastal. Väljastpoolt Euroopat näiteks Qataris aga alles 2015. aastal! Paljudes maades ei ole see naiste jaoks senimaani võimalik…

Minu jaoks on see iseendast mõistetav, et naised võivad hääletada, sest ma elan demokraatlikus ja modernses ühiskonnas. See polnud aga sugugi nii 100 aastat tagasi. Vaadake filmi ja mõelge sellele, kuidas see õigus meile kätte võideldi. See ei tulnud niisama lihtsalt…

This entry was posted in draama, Film, filmivaataja muljeid, Hea Film, Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

