Cinderella Man – Ron Howard movie

Cinderella Man

DVD, biograafiline draama, USA 2005, 2h24min

 

Suurepärane film, et filmi pikkust ei pane isegi tähele! Film läheb lennates! See on minu viimaste nädalate parim filmielamus! Sattusin filmile täiesti juhuslikult (nagu ikka) ;), kui otsisin selle aasta Cinderella remake’i DVD-d. Kataloogis olid Cinderella ja Cinderella man kohe üksteise järel – nii ma seda viimast märkasingi. Cinderella oli laenutatud, aga Cinderella man mitte… Kui ma siis DVD kaasi vaatasin ning nägin Russell Crowe’d ning Renee Zellwegerit, siis otsustasin pea kohe filmi kasuks, kuigi ma ei saanud flaamikeelsest sisukirjeldusest mõhkugi aru. Nägin vaid pildilt, et Russell Crowe mängib mingit poksijat…

Filmi algus oli minu jaoks veidi imal. Vabandage väljenduse eest. Stseen kohe alguses, kus James J. Braddock (Russell Crowe kehastatuna) ja ta abikaasa Mae Braddock (Renee Zellweger) omavahel ühel õhtul naljatlevad ei läinud kohe mitte. Aga see oli ka kogu filmist ainuke, mille oleks võinud välja lõigata. Edasi näidati, kuidas James poksiringis vaevalt jalul püsis ning üldse mingit ründeinitsiatiivi üles ei näidanud. Isegi poksikauge inimesena sain ma aru, et ta oli kas lõtv või väsinud, aga igatahes mingit vaatamisväärset lahingut ta poksiringis ei pakkunud. Ja siis võetigi talt poksijalitsents ära… Ameerikas oli parasjagu suur 1929. aasta majandusdepressioon. Inimesed kaotasid oma säästusid pankades ning jäid oma majadest ja muudest investeeringutest ilma… (Kõlab tuttavalt, mis? Täpselt nagu mõni aeg tagasi…) Ühesõnaga majanduslik olukord Braddockite peres läks kiirelt allamäge. Et perele leiba lauale panna ning toad soojas hoida pidi James otsima juhutöid ning aeg-ajalt sai ta rasket laevalastide laadimistööd, mille eest suurt midagi ei makstud. Aastad läksid, Braddockite olukord halvenes – nende võlad suurenesid. Edasi ma ei peaks enam midagi rääkima, siis jääb teile filmi vaadates veel üllatusi…

Russell Crowe’ kehastatud James J Braddock ehk Jersey Bulldog ehk Cinderella man oli iiri juurtega ning Russell ilmselt püüdis mehelikult tugevat ja tahumata iirlast nii mängida, et isegi tema kõnemaneer pidid andma aimu, et tegu on iirlasega. Ei oska ütelda, kas iiri aktsendi jäljendamine tal ka õnnestus, kuid ma tean kindlalt et julge, ausa ja tugeva mehe mängimine õnnestus tal suurepäraselt. Ta võitis minu kui vaataja enda poole üle kohe algusest peale. Russelli mängu vaadates uskusin ma siiralt, et James J Braddock on suurte tegude mees poksiringis ja suur uhkus oma naisele ja lastele pereringis. Ja kuna paljud lihttöölised õppisid teda tundma kail töötades, siis ta muutus ka suureks kangelaseks suurele rahvamassile lihttööliste seas.

Muuseas, Russell Crowe on proovinud kätt ka režissöörina. Tema 2014. aastal valminud esimene mängufilm The Water diviner rääkis Austraalia farmerist, kes läks Türki oma kahte esimeses maailmasõjas kadunuks jäänud poega otsima. Millegipärast see film suuri laineid ei löönud, aga ütlen ausalt, et see film mind külmaks ei jätnud ning ma võiksin selle kohta palju head öelda…

Filmi Cinderella man juurde tagasi. Mida rohkem film tuure üles võttis, seda rohkem ma kaasa elasin ja iseenda eksisteerimise täiesti ära unustasin. Film, mis oli alguses aeglane, sai järjest hoogu juurde ning viimased maailmameistrivõistluse stseenid meistritiitlile pretendeerivate Max Baeri ja James J Braddocki vahel olid plahvatuslikult head. Neist poksimatšidest, mida ma filmides näinud olen, olid need kindlasti ühed parimatest!

Film oli kogu komplektina väga hea: stsenaarium, näitlejate töö, ajastumiljöö, kaameratöö. Ma ei tea, kuidas sellist filmi tehakse ning mis on režissööri Ron Howardi töövõtted, millega kõike seda saavutatakse, aga sellist filmi nähes on võimalik vaid kiita! Ron Howardi kätetöö on ka järgmised head filmid, mida te kindlasti teate: The Da Vinci code, Angels and Demons, The Beautiful mind. Seevastu tänavu valminud In the heart of the sea jäi minu jaoks nõrgaks nii mitmel põhjusel, et ma parem vaikin…

James J Braddock oli maailmameister raskekaalus aastatel 1935-37.

 

This entry was posted in draama, filmivaataja muljeid, Hea Film, Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

