Miss Potter by Chris Noonan

MissPotter

Miss Potter

režissöör : Chris Noonan

DVD, draama, USA/UK 2006, 92 min

Beatrix Potter – kas teile ei tule see nimi tuttav? Ei ole Harry Potteri sugulane! 😉 Ei, üldse mitte! Beatrix Potter pole raamatutegelane, vaid oli päriselt elanud inglise lasteraamatute autor ja illustraator. Beatrixi sünnist möödus tänavu 150 aastat – ta oli sündinud 28. juulil 1866. a Kensingtonis. Ehk siis jällegi hea põhjus temast kirjutamiseks. Ma oleksin ju võinud temast oma raamatublogis kirjutada, aga seda ma siiski ei teinud, sest tegelikult juhuse tahtel on Beatrix Potteri elu põhjal vändatud film üks minu lemmikutest ning seepärast ma tahangi teile tutvustada hoopistükkis filmi “Miss Potter”. Juba palju varem, kui ma filmi peale sattusin, juhtusin ma ka sirvima Beatrix Potteri lasteraamatuid ning kinkisin isegi mõned neist ühe inglise kolleegi pisipõnnile. Nii, et inglise autori nimi oli mulle juba tuttav. Siis veidi aega hiljem aga laenas mulle üks eesti kolleeg DVDd “Miss Potter” vaadata ning mind ei jätnud Beatrix Potteri eluloo ekraniseering sugugi külmaks, kaugel sellest! Nii ma siis ühel heal päeval ostsingi ka endale koju sellesama DVD, sest minu jaoks on see film seda väärt, et teda mitmeid-mitmeid kordi vaadata 🙂

Kui film “Miss Potter” 2006. aasta lõpul välja tuli, siis suuri laineid ta ei löönud või siis filmitööstuse keeli suurt “box office’i” raha ta ei teeninud. Maitse üle aga ei vaielda… Mulle on ikka kunstnike elulugude põhjal tehtud filmid meeldinud ning Beatrix Potter oli ka kindlasti suurepärane kunstnik! Nii näiteks on viimaste aegade filmidest mul hästi meeles 2014. a valminud Mike Leigh’ “Mr Turner” (briti kunstniku William Turneri elust 1775-1851) ja samuti 2014. a valminud Tim Burtoni “Big Eyes” (kaasaegse ameerika kunstniku Margaret Keane’i elu skandaalsest seigast, kuidas tema abikaasa Margareti kunstiteosed endale omistas) ning neid mõlemaid võib kindlasti ka hästi tehtud filmide hulka arvata. Oma blogis olen siin varem ka 2008. a Martin Provost’ filmist “Séraphine” (prantsuse kunstniku Séraphine de Senlis’ elust 1864-1942) kirjutanud, mis on suurepärane filmiteos. Kunstnike sisemaailmad on nii eriskummalised ja nii värviküllad, ning nendest annab teha tõeliselt väärt linateoseid.

“Miss Potter” algab põgusa sissevaatega Beatrixi lapsepõlve ning sellest selgub, et Beatrixile meeldis varasest lapsepõlvest saati elusloodust vaadelda ning lõuendile jäädvustada erinevaid koduloomi ja -linde ning väiksemaid metsloomi ja erinevaid närilisi ja kahepaiksid. Ja tema joonistused olid tunnistuseks suurest andekusest kunstivallas. Lisaks joonistusoskusele oli Beatrixile sünniga kaasa antud veel ka piiramatu fantaasia, mille kaasabil ja noore tüdruku vaimujõul tema loodud joonisloomad ja -linnud elustusid ning Beatrixiga vestlusesse laskusid! Täiskasvanud eas leidis Beatrixi selline fantaasiaküllane maailm väljendust kirjandusvallas – ta hakkas lastele mõeldud lugusid üles kirjutama. Tema tuntumatest väljamõeldud tegelastest võib mainida näiteks järgmiseid: Peter Rabbit ja Jemima Puddle-Duck. Milliseid raskusi ta trotsis või millise õnneliku juhuse tahtel ta oma raamatud avaldas ning kui õnnelikuks kujunes Beatrixi isiklik elu, sellest kõigest võite teada saada aga juba filmi vaadates! Kui aga tahate täpsemaid eluloolisi fakte tema elust teada, siis lugege näiteks wikipeediast: https://en.wikipedia.org/wiki/Beatrix_Potter.

Minu jaoks tegi filmi eriliselt sümpaatseks see, kuidas filmitegijad vaatajatele Beatrixi sisemaailma kätte tõid –ühtaegu nii eriskummaline kui omanäoline oli näha, kuidas erinevad loomad-linnud tema joonistuslehtedel ellu ärkasid ning Beatrixile silmapilgutuste või sabasulgede saputades ennast erinevate asjade kohta väljendasid. Samuti oli väga tore näha Beatrixi rollis Renée Zellwegerit, kelle mäng meenutas mulle alguses veidi Bridget Jonesi tegelaskuju ning see asjaolu ajas mind ka naerma, kuid see läks kiiresti mööda ning kokkuvõttes Beatrixi rolli usutavus sugugi ei kahanenud… Ning kui teile avaldab muljet näitleja Ewan McGregor, siis temal on siin filmis ka selline roll, mis talle hästi sobib 🙂 Häid filmielamusi!!!

 

 

This entry was posted in draama, Film, filmivaataja muljeid, Hea Film, Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

