Juhtusin mõned päevad Los Angeleses käima

Mul oli hiljuti väike kõrvalepõige Los Angelesse. Ma olen LA-is (loe: eleis) juba ka varem käinud (nimelt aasta 2002 augustis), aga siis nägin ma vähem linna, sest toonane reis oli mõeldud rohkem Disneylandi väisamiseks 🙂 Jah, parem hilja kui mitte kunagi: olen minagi seal mängudemaal ära käinud, kuigi mitte päris esimeses nooruses. Lapseeas peaksid aga sellised ajaveetmised kindlasti mitu korda põnevamad olema, seda ei saa salata…

Suurlinnad köidavad mind iseenesest järjest vähem. Ja selliste miljonilinnade külastamine nagu LA, kus on ka üle kolme miljoni elaniku, tekitab minus järjest kindlamat veendumust selles, et suurlinnad on meile kõigile õnnetuseks… Elamine on seal kallis ja sellest tulenevalt elukvaliteet nigel, rääkimata õhusaastusest ning kõrgest kriminaalsusest. Pealegi torkas silma, et seal oli erilisel kombel palju kodutuid inimesi tänavatel… Nii rikkas riigis nagu seda on Ameerika Ühendriigid!

Suure filmifännina käisin ma loomulikult jälle kord Walk of Fame (vabatõlkes: kuulsuste allee) nimelisel kõnniteel Ameerika filmitähtede nimedega graveeritud tähekujulisi plaate uudistamas. Tegin traditsiooni mõttes ka Marilyn Monroe’ tähe juures pilti, kus ma 14 aastat tagasi ka juba pilti tegin. Kui mitte muul otstarbel, siis vähemalt näen, kui palju ma nende aastate vältel, noh, kasvanud olen 🙂

LA linnas turistina ringi jooksmine väsitas mind kiiresti. Kindlasti juba sellepärast, et linn mulle tegelikult ei meeldinud. Varsti ei tahtnud ma enam midagi teha, isegi mitte ühtegi maailmakuulsat filmistuudiot külastada! Ja seal pakkusid turistidele külastustuure nii Universal Studios, Warner Brothers kui ka Paramount Pictures. Loomulikult suure raha eest… Halloweeni ööl käisin ma aga küll LA suurt ja ülimenukat linnapidu vaatamas. USAs on Halloween täiskasvanute hulgas nii populaarne, et kes vähegi tahab, hangib endale kostüümi ja maski ning võib siis ennast kujutleda näiteks mingiks filmitegelaseks. Ole sa päriselt kes tahes, aga Halloweeni ööl võid saada õhtu naelaks ning turistide ja linnaelanike tähelepanuobjektiks, kui sinu fantaasiategelaskuju endale tähelepanu tõmbab. Kuuldavasti valmistavad suuremad Halloweeni fännid oma kostüümi terve aasta vältel, et aga sel ühel õhtul parima kostüümi auhinna võita.

Parim osa LA linnast oli aga kindlasti Vaikne ookean ja liivarand! Santa Monica linnajaos on seal näiteks Venice beach. Aga kui on aega LA-st veidike põhja poole sõita, siis seal on Malibu rannad, mis pakuvad kena vaheldust juba sellega, et seal on vähem rahvast ning rannik metsikum.

Lõpetuseks veel nii palju, et ühtegi lihast ja verest Hollywoodi filmikuulsust ma ei näinud, ühtegi filmi esmalinastust ka mitte ning uuesti ma sinna niipea ei kavatse minna. Bye bye LA!

Kui midagi veel meelde tuleb, täiendan kindlasti.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

