II Festival International du Film de Bruxelles/II Brüsseli rahvusvaheline filmi festival ehk Mr Big is in town!!!

fifb

Esimene Brüsseli rahvusvaheline filmi festival toimus eelmisel aastal. Õnnetuseks toimusid Pariisis hirmsad atentaadid ning selle otsene tulemus Belgiale oli, et kõik samal nädalal planeeritud suurüritused jäid turvalisuse kaalutlusel ära ka Brüsselis. Mäletan selgelt, kuidas mul oli valmis ostetud pilet festivali lõputseremooniale, milles pidid osalema ka Jean Dujardin ja Claude Lelouch, et esitleda oma filmi “Un + une”. Siis aga jäi see üritus ära ning ma olin üsna löödud. Juhuslikult pole ma filmi “Un + une” siiani näinud. Möödunud aasta jooksul sain ma küll teada, et Jean Dujardin käib Brüsselis päris tihti – Prantusmaalt Belgiasse oma filme promoma tulla ei ole just kauge maa :) Nii õnnestus mul Jean Dujardini koos Virginie Efira’ga näha sel kevadel, kui nad esitlesid oma filmi “Un Homme à la hauteur”. Ja üllatus, üllatus, Claude Lelouch tuleb festivali raames juba sel reedel Brüsselisse. Belglased ei jäta vist kunagi järele – kui nad midagi tahavad, siis nad jäävad endale kindlaks, kuni nad selle ka saavutavad :) Claude Lelouchi elutööd tähistatakse tseremooniaga ning tema auks näidatakse dokumentaalfilmi “Tourner pour vivre”(2016), mis on vändatud prantsuse kineasti igapäevaelust ja -tööst viimase kolme aasta vältel.

Selle aasta üritus ehk teine Brüsseli rahvusvahelise filmi festival on selle poolest juba erinev esimesest, et erinevalt eelmisest aastast, kui aukohal oli Prantsusmaa, on sel aastal filmid Jaapani temaatikaga. Avamistseremoonia järel näidati kohe avafilmina “Le secret de la chambre noire”, mille režissöör on Kiyoshi Kurosawa. Huvitaval kombel ei ole filmis peale režissööri nime Jaapaniga mingit tegemist. Vaatasin kohe ka programmi ning sellest sain teada, et 13 rahvusvahelisest täispikast võistlusfilmist ainult 1 film oli jaapani film (jaapani näitlejatega) ning 8 rahvusvahelisest lühimetraažiga võistlusfilmist jällegi ainult 1 jaapani päritolu… Olgu, olgu, festival on alles veel nii uus – küllap korraldajad koguvad kogemusi ning festival läheb järjest paremaks.

Christia Visser

Christia Visser

Eile käisin ma filmifestivali raames eelkõige suurest uudishimust ajendatuna vaatamas Lõuna-Aafrika Vabariigi päritolu filmi “Tess”, mida käisid LAVist esitlemas filmirežissöör Meg Rickards ja peategelast mänginud nooruke Christia Visser. (Muuhulgas Christia ütles, et ta on esimest korda Euroopas.) Film oli peaasjalikult afrikaani keeles (kunagise koloniaalse Hollandi pärand) ning kui oleks juhust olnud, oleks ma mõnelt flaamlaselt küsinud, kas nad ka palju sellest aru said. Aga mida ma tegelikult eilsest kinoskäigust teatada tahtsin, on see, et ma nägin enne filmi “Tess” algust lihast ja luust ameerika näitlejat Chris Noth! Ning mul vedas ka nii palju, et ma sain temaga pilti teha! See ei olnud mingi juhus, et ta Brüsseli kinosse sattus. Loomulikult mitte. Ta on siin ikka sellepärast, et ta on selle aasta filmifestivali žürii liige. Ma nägin teda juba ka avamistseremoonial, kui teda koos teiste žürii liikmetega esitleti, kuid siis ma temast nii head pilti ei saanud – ta oli liiga kaugel ja saalis minu kaamera jaoks liiga pime… Eilne pilt on aga selgemast selgem ning Chris Noth on väga kergelt äratuntav. Kui te olete näinud ka ainult ühte Sex and the city filmi, siis te teate kindlasti, kes Mr Big on :) Chris Noth ikka :) Ta on mänginud ka seriaalides nagu The Good Wife ja Law and Order. Homme esitleb ta festivali raames ent väljaspool võistlust filmi White Girl, milles ta ka mängib.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Chris Noth and me in Cinéma Galeries in Brussels on 22 November 2016

 

Ja pilt Chris Nothiga on täpselt nii hea, nagu ühe klõpsatusega välja tuleb. Rohkem proovivõtteid ei antud. Ja kuna ma ette ei näinud, et ta seal kandis liikvel oli, siis ei ole mul ka make-upi, ühesõnaga üllatus oli täielik 🙂

Tegelikult ja ausalt öeldes ükski neist eelnevalt mainitud filmidest nii hea ei olnud (vähemalt need, mida ma näinud olen), et neist detailselt rääkida. Aga on nagu on, ega neid häid filme alati nii lihtsalt ei satu nägema…

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

